top of page

הבלוג

גן ילדים במרכז

דבק,כלי תחבורה וחורף, הנושאים לחודש הקרוב


במהלך השבוע שבין 20-25/11 נחקור במסגרת דיסיפלינת המדעים את נושא הדבק.

המטרה הראשונה היא לאפשר לילדים להתנסות בחומר דביק שלפעמים המגע שלו מרתיע מעט. המטרה השנייה היא ללמד את הילדים שניתן לחבר בין שני חפצים באמצעות חומר שלישי.

המטרה השלישית היא שהילדים יבינו שחומרים שדבוקים בדבק יכולים ליצור דבר מה חדש, למשל, חלקי עץ היוצרים רהיט.

הילדים יתנסו בדבקים מסוגים שונים. בחלק מהם ניתן יהיה לראות מידית את פעולת ההדבקה (סלוטייפ בגדלים שונים) ועם אחרים צריך לחכות בסבלנות עד שיתייבש (דבק נוזלי סיליקון). בנוסף, נשתמש במאכלים דביקים כגון- דבש (בבוגרים) או בצק דביק במיוחד על מנת שהילדים יבינו שהדבקה אינה פעולה שמבצעים רק בשעת יצירה. מתוך עולמם הקרוב והמוכר, נחשוב מדוע לפלסטר יש דבק ונבדוק מסביב לנו האם יש חפצים שונים שהודבקו בדבק כמו מדבקות על מוצרי מזון, קופסאות קרטון ועוד.

נוכחנו משנים קודמות כי התגלית כי חומרים שונים ניתנים לחיבור ולאיחוי מרתקת את הילדים. לא בכדי ילדים אוהבים משחקי הרכבה שונים והדבקה של ענף אחד של אפשרויות חיבור והרכבה. במחשבתם נפתח עולם שלם של הבנות חדשות בהקשר ליכולת שלהם לפעול בעולם. השתמשו גם אתם בכל החומרים בבית כדי להראות לילדים עד כמה מטיב האדם לחבר בין חומרים שונים לתועלתו.

בתאריכים 2/12 -27/11 נעסוק בנושא מתחום נושאי ההעשרה- כלי תחבורה:

נלמד על כלי רכב שונים ועל התפקיד שלהם בשירות האדם, בגילאים הבוגרים נדבר מעט על זהירות בדרכים, תמרורים, רמזורים והחשיבות של חגירת חגורת בטיחות , ברכב ובחבישת קסדה בזמן נסיעה על אופניים.

נעבוד עם הילדים על מושגים היסוד הקשורים להתמצאות במרחב: קדימה / אחורה, ישר, לצדדים ומושגים הקשורים לזמן: מהר ולאט, ודרך מושגי התחבורה נשחק במשחקי כאילו: נסיעה ישר, פניה, עצירה.

נלמד מושגים הקשורים לתחבורה: כביש, נתיב, שמות כלי התחבורה, תמרור, רמזור ועוד בהתאם לגיל.

בגילאים הגדולים נבדיל בין כלי רכבם בעלי מנוע וללא מנוע.

בשבוע שבין 4-9/12 נדבר על נושא שלקוח מליבת הנושאים בגיל הרך ומדיסיפלינת הטבע: החורף.בנושא זה נכיר מושגים מרכזיים הקשורים למזג האויר ולשינויים שקורים בטבע ובהשלכה של שינויים אלה על הלבוש שלנו והפעילות שלנו בעונת החורף.. המטרה המרכזית היא הכרות עם העולם ועם השינויים הקבועים שחלים בו במהלך השנה.

העשרה שפתית בהתאמה לגיל: עונה, גשם, מים, ברד, שלג, עננים, טמפרטורה, שלולית, ברק ורעם.

מושגי יסוד: חם-קר

תזכורת: ביום חמישי, בתאריך 8/12 יתקיים יום עיון - הגן מסתיים ב 13:00 וב 9/12 יום שישי הגן יהיה סגור

כל החדשות
עדכונים אחרונים
עיקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
bottom of page