top of page

הבלוג

גן ילדים במרכז

גינה , אני וגופי...הנושאים בהם נעסוק בזמן הקרוב

לפני שמתחילים לעדור (לחפור) : במהלך החודש הקרוב אנו יושבים עם כל צוות ואביה היועצת של הגן ומשוחחים על כל ילד וילדה לגבי ההסתגלות לגן על מנת שתהייה שפה משותפת ודרכי פעולה אחידות כלפי כל ילד וילדה. בגילאי הט.ט. חובה אנו אוספים מידע על הילד בהיבטים שונים (הנדרש לפי משרד החינוך) על מנת שנוכל לבנות תוכנית עבודה מותאמת לקבוצות .

25/10-4/11 נעסוק בנושא הגינה: המטרה בעיסוק בנושא זה היא לאפשר לילדים להתבונן בתהליך שקורה בטבע של נביטה וצמיחה לגעת שוב באדמה והפעם להבין שאנחנו משתמשים באדמה על מנת לשתול ולגדל צמחים ירקות ופירות.

הכשרנו חלקת אדמה בחצר מאחורי הגן בזרובבל ובקאטרי יש גם כן אזור מיועד, הילדים יתנסו בשתילה של פרחים ותבלינים ובזריעה של ירקות ופירות, במהלך השנה נערוך מעקב אחרי הגדילה, נשקה ונטפל בגינה וכך הילדים ייהנו מתחושת האחריות של הטיפול בגינה.

מבחינה שפתית הילדים ילמדו על פעלים הקשורים בנושא הגינה כגון: לעדור, להשקות, לחפור, לזרוע, לשתול וכו', על כלי העבודה בגינה, על חלקי הצמח שמות של פירות וירקות ועוד מושגים הקשורים לנושא.

בנוסף, נחקור פירות וירקות ונחפש את הזרעים שלהם, נשווה בין זרעים שונים ונדבר שוב על גודל, צורה, צבע וכמות. נשקול פירות וירקות ונחזור על המושגים כבד וקל שלמדנו בנושא האבנים.

נושא הגינה מתקשר לאכילה בריאה ולכן נשוחח עם הילדים על החשיבות של אכילת פירות וירקות.

נקרא סיפורים ונלמד שירים בנושא ( אליעזר והגזר- לוין קיפניס. זרע של צנונית- חנה הורן. סלט טוב טרי מיריק שניר. משפחה מיוחדת במינה - דתיה בן דור. חנן הגנן - רינת הופר, הענק וגנו - אוסקר וילד ועוד').

הנושא הבא אחרי הגינה הוא הנושא: אני וגופי נעסוק בו בתאריכים 6-18/11: בגילאים הצעירים נכיר את איברי הגוף ונבקש מהילדים להזיז או לגעת (לזהות ולשיים) באיבר המדובר. בגילאים הבוגרים יותר נכיר גם איברים פנימיים (לב, ראות, עצמות, שרירים ועוד). נלמד על התפקיד של איברי הגוף והתנועות שאפשר לבצע בעזרת הידיים הרגליים, הראש והגב.

נדבר עם הילדים על מה מותר ואסור לעשות עם האיברים / גוף למשל: אסור להרביץ, אסור לנשוך מותר ללטף ולחבק, לשמור על הגוף שלנו על ידי ספורט ואכילה בריאה, צחצוח שיניים ועוד.

בהמשך נתמקד בחושים שלנו וביכולת שלנו לחקור את הסביבה על ידי שימוש בחושים, נלמד על האברי החישה והתפקיד שלהם.

מבחינה שפתית בנוסף לשמות איברי הגוף והפעלים שנגזרים מתנועה שלהם נשוחח על יחיד ורבים בהקשר של איברי הגוף

נעשה התעמלות ונלמד דיקלומים שונים הקשורים לגוף.

הלמידה על השימוש בחושים על מנת לחקור את הסביבה תשמש אותנו במהלך בנושאים שנלמד לאורך השנה.

במהלך כל החודש אנו מפנים את תשומת ליבם של הילדים למזג האוויר המשתנה וללבוש שנעשה ארוך ובכך מעשירים את שפת הילדים במושגים הקשורים לסתיו.

כל החדשות
עדכונים אחרונים
עיקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
bottom of page