top of page

הבלוג

גן ילדים במרכז

פעילות חקר אדמה, חול ואבנים

שלום לכולם שבוע וחצי חלפו מתחילת השנה עברו והילדים התחילו להתרגל לסדר היום החדש, לכיתה ולצוות.

כחלק מתהליך ההכרות עבדנו קצת עם הילדים על השם שלהם ושל החברים לכיתה ולצוות, גם על שמות של חפצים וכמובן בחרנו שם לקבוצה.

השבוע נעסוק בנושא אדמה - חול . (התאור למטה הוא תלוי גיל כאשר כל הגילאים נחשפים במידה כזו או אחרת לחול ולאדמה ולשיח שנגזר מהמשחק)הילדים יתחלקו לקבוצות קטנות וישחקו בקופסאות אדמה וחול, יתנסו במגע עם החול בידיים וינסו לתאר/לספר את התחושות שעולות להם מכך.

הילדים יחקרו את החול בעזרת החושים וינסו להבין באילו חושים אנחנו משתמשים , על מנת להכיר את החומר והאם התחושות נעימות להם או לא. דרך ההתנסות באמצעות החושים, נשוב ונכיר לפעוטות שלנו את חמשת החושים ואת האיברים שבאמצעותם אנו חשים את העולם.

החקר דרך החושים הוא מיומנות שתמשיך ללוות אותנו במהלך כל השנה כאמצעי מרכזי להכרות עם העולם.הילדים בקבוצות הגיל הבוגרות ילמדו להכיר סוגי אדמה שונים. נשמח שתמשיכו את הפעילויות הנ"ל בדרכים ובטיולים שלכם בחידוד ההתבוננות של הילדים באדמה, בצבע ובמרקם שלה ובמה שקיים על פניה. בהמשך הפעילויות הילדים יקבלו כלי קיבול שונים ויתנסו דרך משחק במילוי וריקון הכלים. ובכך ילמדו שלא בכל כלי נכנסת אותה כמות של חול. בנוסף, כאשר ילד משחק בחול הוא לומד שהפעולה שהוא עושה עם החול יוצרת משהו חדש: "הר", גבעה" או "בור"...המבנים החדשים ותצורות השטח המגוונות הנוצרות באמצעות כלים שונים מפתחים סקרנות, יצירתיות וכמובן ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות. בהמשך הילדים יקבלו חיות, אנשים ומכוניות קטנות ויתנסו בבניית עולם קטן בהקבלה לעולם שאנו חיים עליו - לאדמה שאנו דורכים עליה כל יום.בחרנו להתחיל בתחילת השנה עם נושא האדמה כיוון שהילדים מאוד נהנים ממשחק בחול ואדמה וההתעסקות עם החול מאוד מרגיעה. כהמשך טבעי לנושא האדמה והחול נעסוק בשבוע שלאחר מכן 18-23/9 בנושא אבנים - הילדים יחקרו סוגי אבנים וילמדו על גודלן של אבנים שונות ומרקמן: חלק/מחוספס, כבד / קל, גדול/קטן.

בקבוצות הבוגרות הילדים יתנסו בשקילה של האבנים, הן באמצעות הידיים, ככלי אינטואיטיבי שנותן אומדן והן באמצעות משקולת או מאזניים.

לאספני האבנים ביניכם ההורים, נשמח אם יש לכם אבנים מיוחדות שתוכלו להביא ולהראות לילדים בקבוצתכם.שיהיה

שבוע טוב, נינה

כל החדשות
עדכונים אחרונים
עיקבו אחרינו
  • Facebook Basic Square
bottom of page